1. Bästa Tävlings-minne!

Nu kommer listan som jag tidigare utlovat! Denna dag: Bästa Tävlings-minne!

Jag har många otroliga tävlingsminnen men det absoluta är nog
Pommac Cupen den 31/12-2010!

Tacka vet jag Nektars & mina omhoppningar,
men den här är nog en av dem bästa.

Champangehoppning
har det hetat förut sedan många år tillbaka 
men nu till Juniorer var det nytt i år med Pommac Cupen!

Det var en omhoppning på 6 språng.
Det var en ny vandringspokal som stod på spel med inristat namn!
Grunden gick bra men vi slog i ett hinders översta bom men den låg kvar,
helt och hållet mitt fel för jag fick inte tillbaka honom så bra där.

Men omhoppning blev det ju med en nollad grund, och nu var det allt eller inget,
sådant tävlingspar vi är tillsammans(läs: var)!
Och alla omhoppnings-svängar blev precis som jag ville och allt blev bara perfekt!
Förutom att på tredje hindret blev det ett litet knasigt språng så jag tappade höger stigbygel.
Men skitsamma tänkte jag och hoppade resten av hindrena med en stigbygel! :P
Det slutade med att vi var nollade i grund och omhoppning och vi
vann tidernas första Pommac Cup, Nektar & Jag!

Grymmare ponny får man verkligen leta efter!

Samma dag på prisutdelningen fick jag gå upp hela fyra gånger och hämta pris!

* Första pris för klassen - Rosett
* Pommac Cup pris - Pokalen med en flaska pommac
* 3:e mest aktiva funktionär år 2010 - Rosett, diplom & presentkort på Hööks
* Bästa Junior inom hoppning år 2010 - Rosett

Och allt detta
(förutom funktionär) tack vare Nektar!
Detta hade inte hänt utan honom & han har lärt mig så otroligt mycket!

Kunde man få ett bättre nyår?


Ignorera att jag ser ut som ett mongo! :)


Detta är mitt bästa tävlingsminne so far, svårslaget blir det nog!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0