Lyckad dag!

Uppe tidigt var det som gällde idag! Närmare bestämt 06.30.
Vi hade planerat att träningslasta och hoppa Brownie idag.
Anledningen till att familjen då skulle vara så tidigt i stallet är
för att han inte ska vara med på morgonfodringen.
Hans morgon-foder får han då i transporten för då blir det lättare
att få honom lastad.
Och det roliga är att nu i princip vill han springa på trailern när han ser den.
Det lilla matvraket som han är!
Så jag är super nöjd med honom nu och jag får väll hoppas att vi
kommer kunna åka till och från tävlingar nu, haha!

Sedan skulle jag gymnastik hoppa honom lite!





Började då med att värma upp på volter mest och lite fyrkantspår.
Vände mycket runt hindrena så att han kommer loss i sidorna på
lång tygel. När han började mjukna lite så smög jag upp tygeln lite.
Blir bäst då så får han plats med halsen och så kortar jag tygeln lite vartefter.

Jag travade fram honom ordentligt innan jag samlade upp honom.
Det är lite av en regel för mig, att rida hästen framåt innan man samlar
den så att man får en härlig och jämn framåtbjudning!
(Älskar att rida hästar med mycket "motor" i sig)
Efter det vart det galopp med samma övningar där!
Och alla övergångar stämde verkligen idag, även i hans högra, lite svagare sida!
Galoppen var jätte fin och jag kunde länga och korta jätte mycket!
Han var så fin, det har aldrig varit en så bra uppvärmning til hoppningen
någonsin under tiden vi har haft honom!

Sedan tog vi studsen, 1-6, fast med bommarna på marken i båda varven.
Avstånden vart lite sisådär men mamma stegade om och så hoppade jag 
studsen efteråt igen på ca 50-60cm.
Han har alltid varit lite tveksam på många hinder i följd så han drog lite åt
höger, kan bero på att han är svagare just i den sidan också så.
Men det blev bättre och han hoppade verkligen igenom hela kroppen! 
Han har blivit så snabb i benen oxå med tanke på hur klumpig han var förut! :D

Avslutade med en tvåsprångs-kombination på 3:an och 4:an i höger varv.
Hoppade 65cm på 3:an båda gångerna och ett språng på 75cm och ett språng
på 90cm på 4:an, dem gick jätte bra och sen fick han några äpplen efter att
jag hade skrittat av honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0