Säva 2011

Nu skriver jag lite om Säva 2011!
Årets ridläger bar som vanligt av till Säva Ridcenter med Solna-gänget!


Jag fick den hästen som jag tidigare hade önskat, Sir Louie!

Han är född år 2005 och är importerad från Irland.
Han är en brun halvblodsvalack på ca 165 cm. 

Jag tyckte att han var väldigt snäll och social och han kom till Säva Januari 2011.
Louie som jag kallade honom har tävlat upp till 1.10m hoppning på Irland och lite fälttävlan.

Han var trevlig att rida i dressyren men blev lätt väldigt kort.
Han hade jätte fint, härligt och ganska stort steg och var väldigt känslig för
skänkeln då han kunde sparka bakut, ibland när han tyckte att
det var för jobbigt och ibland vig galoppfattningar.

Just då var han fortfarande under utbildning och gick ett par lektioner i veckan.
Det jag skulle jobba med var att få honom längre i formen och få en mer ärlig bjudning i dressyren.
Och i hoppningen var det att få en så jämn och balanserad rytm som möjligt.
Och i både hoppning och dressyren så skulle jag försöka få bort hans bock- och bakut-språng!


Glad hezt i terrängen! :D






Alla Terrängbilder är fotade av: Alexandra Neu



Uppvärmning innan hopptävlingen!


Man hoppade banan ("Huset" var banan) 2 gånger och så skulle man vara
så jämn i sin tid som möjligt! Jag hoppade kanske 60-70cm första gången och
80-90cm andra gången. Han skötte sig jätte bra och vi kom på 5:e placering 
med 1,1 sekunders skillnad! :)



Det blev 4 mycket lyckade dagar och jag var väldigt nöjd med Sir Louie! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0