4. Ridläger-hästar del 1!

Nu skriver jag lite om ridläger hästar som jag har haft genom åren! :)

År 2002 var jag med min syster på vårat första ridläger!
Det var på Bastängens stuteri och jag
fick en c-ponny tror jag att det var som hette Urax!

Pigg och glad var han och älskade att hoppa. Jag däremot var hopprädd.
Men i slutet av lägret var det en poäng-hopptävling, det gick ut på att man
fick en viss tid på sig att hoppa så många hinder som möjligt.
Ju högre hindret var desto mer poäng var det värt!
Jag kommer ihåg att jag hade hoppat många hinder
mellan 40-60cm och något på 70cm.
Varför vet jag inte, men jag styrde på den största
oxern som låg på 1 meter, livrädd såklart.
Men det kändes helt rätt för han bara sög tag i hindret!
Tack vare att jag hoppade det hindret så kom jag
2:a i tävlingen, min allra första "hopptävling"!

År 2003 (eller 2004) åkte jag för första gången med
solna-cafeterian till mitt andra ridläger.
Finnspång var dess namn och jag fick den här hästen som hette Buster!

När det var hästudelning gick vi ner till hagarna och tittade på alla hästar.
Jag var lite "lost" i mina egna tankar men ridläraren hade pekat på Buster
och sagt att till den hästen behöver vi en modig och envis ryttare och då
var det flera som pekade på mig.
Jag var jätte nöjd och glad för jag tyckte att han var fin och det är alltid
kul med stora hästar tyckte jag speciellt då när jag var mindre.
Jag minns honom som väldigt snäll men oerhört lat och även han envis.
Hopptävling var det även här fast nu med bana, en clear round.
Vi tog oss runt felfritt men på vilken höjd har jag ingen aning om, 50-60cm max?
Och mot min vilja var jag med på sista dagens dressyrtävling också.
Där gick det inte alls, han ville inte galoppera trots att jag fick ett spö
till den delen. Inte så lätt med korta ben på en stor häst då! 
Men det slutade på 50% nånting sånt, protokollet har jag tyvärr tappat bort.

År 2008 bar det av igen med solna-gänget nu till Säva!
Fick en bulldoozer-ponny som hette Nino, en haflinger som ni kanske ser!

Han var både pigg och lat, mycket stark och envis!
Jag tyckte jätte mycket om honom även fast han gjorde massa hyss som
att trycka sig ut genom boxen hur många människor som än försökte trycka
tillbaka honom, självklart lyckades han!
Hopptävlingen här gick bra! 2 omgångar hoppade man samma bana och så
skulle det vara så jämn tid som möjligt! Hoppade kanske 50cm och
vi knep 5:e och sista placering! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0