Ängvaktarns Nektar



Namn: Ängvaktarns Nektar
Ras: Svensk Ridponny
Kön: Valack
Född: 1991

Det här är stjärnponnyn #1 för mig! Finaste Bästa Nektar! 
Solna Ridskola är hans hem men jag önskar att han var min.
Han är en D-ponny, 147 cm närmare bestämt.
Nektar älskar att hoppa och är fin men lite svår i dressyren.
Han blir lätt lång, seg och lite stark men det är ju bra att det finns något att jobba med! :)
Honom har jag tävlat i hoppning med mycket bra resultat! Har även startat honom några gånger i dressyr med också hyffsat bra resultat för mig som då aldrig tävlat dressyr tidigare.
Vet inte så mycket om hans bakgrund men vet iaf att han har varit tävlingsponny i nästan hela sitt liv men tröttnade till slut på att tävla hela tiden. Men det har jag inte märkt något av, det verkar som att han trivs och han kör verkligen sitt eget race på hoppbanan om han får tillfälle!

 ...

Kommentarer
Postat av: Mette Nanneson

Härligt att få se lite bilder på gamla Nektar! Jag köpte honom som 3- åring, utbildade honom och tävlade MSV hoppning, FEI dressyr och MSV fälttävlan på honom (han var min andreponny i fälttävlanslandslaget -98). En alldeles fantastisk liten ponny!!

2011-07-30 @ 11:30:37
Postat av: Miccan

Åh vad underbart!

Han är bäst och har gett mig några alldeles perfekta år och lärt mig så mycket!

Jag skulle jätte gärna vilja veta mer om honom ifall du har lust att mejla mig? :)

2011-07-30 @ 15:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0