Karlslund

Nu har jag varit hemma i lite drygt 1 timme sen jag kom hem från Karlslund Ridskola!
Det var kul och fanns trevliga människor där! :)

Dag 1
Jag kom dit för att hjälpa dem med en skatt-jakt som ridlägerbarnen skulle vara med i!
Jag stod vid en "station" där dem skulle få ögonbindel på sig och gissa vikten i höpåsar, lättare sagt än gjort var det för dem! Barnen hade så mycket energi kvar så då var det höjd-hoppning i paddocken, utan häst dåra. :P
Satt uppe en stund efteråt när barnen hade gått och lagt sig, lite små flummigt, haha!

Dag 2
Vaknade, åt frukost och sedan hjälpte jag till med lite allt möjligt!
Flyttade massor av spånbalar och skräp till exempel.
Sen var det lunch och efter det ridning!
Det var uteritt och jag red först med Amanda bakom mig sedan resten av läger barnen.
Jag fick rida på ett C-ponny sto som hette SHV Stella Light. En liten men ganska krallig fux, född 1996.
Hon var jätte fin! Gick jätte bra och hon tuggade och accepterade bettet, så det var kul!
Om man ändå var mindre själv... :/


En bild på Stella, tagen från hemsidan! ---> http://www.sillforshast.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0