Dåligt väder kan vara bra!

Dagens ridpass skulle vara utomhus ännu en dag, det var planerat så iaf!
Men den planen gick i kras när det började ösregna, typ som att någon
hällde 10.000 vattenhinkar över en på en och samma gång? :O
Slutade tidigare idag från skolan men hade lite bråttom till stallet för
att Brownie hade en hagtid som skulle passas.
Dyngsur kommer jag till stallet och byter om efter att ha gått i den där
äckliga mördarbacken i det underbara vädret! 
Tog sedan Brownie till spolspiltan och gjorde i ordning honom där för
skåpet är där + sadeln så det blir närmare! :)

Började med att skritta fram och gjorde samma övningar som på den
senaste hoppträningen, vända på små volter fast utan hinder såklart
den här gången! Flyttade lite sidvärts och började sedan trava!
Lång låg form var det första målet för att sedan ta upp honom lite
till en något högre och kortare form!
Han var jätte mjuk redan från början vilket är ett stort +.  :)
Red mest lätt för hans skull men satt ner lite ibland i traven,
och det är verkligen äckligt vad jag tycker att han är skumpig! ^^
Gjorde oxå några travökningar (blev riktigt nöjd med en) och övade
lite enkla byten som oxå gick jätte bra, kvar i formen och så!
Övergångarna var helt okej idag men dem blev bättre "framåt" än "bakåt".

Så jag hade absolut inget emot regnet idag för jag red med nöje inomhus! :D


Haha, en liten bild jag tog igår med mobilen från hästryggen!
Detta var allt jag kunde få med! ^^


Smörjde sedan för kung och fosterland efter att jag hade ridigt -
Stövlar, sporr-remmar, träns, förbygel, dressyrsadeln, hoppsadeln,
alla mina pannband och bytte sedan pannbandet på pullartränset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0