Helgen i helhet!

Den här helgen har varit helt fullspäckad, vilket resulterar
till tom blogg p.g.a. för lite tid! Tänkte skriva om allt lite kort nu... :)

Fredag:
Ridning var det som vanligt idag!
Jag fick äran att prova på Lady Lord.

Det tyckte jag var lite spännande, tror inte att hon har gått så mycket sen innan sommaren.
Vi började med att skritta ut en sväng i skogen.
Pigg var hon redan då och ville trava förbi alla.
Under dagens lektion övade vi på övergångar, hanställning och halvhalter, även inverkan också. 
Vi började mad att vända upp på medellinjen för att göra halter där för att se så att man inte flyttade handen bakåt / åt sidan när man skulle ta förhållningen. Resultatet var att hästen skulle stanna utan att behöva "dra" i den, bara stänga handen! Raka efter halten skulle de såklart vara. Massor med övergångar gjorde vi också. trav - skritt - trav - skritt o.s.v. vid alla bokstäver.
Jag vet inte riktigt hur det gick faktiskt?
Hon var fin stundtals och öppen stundtals. Hon lade sig på
ganska mycket och var jätte stel i vänster-sidan men halterna
på medellinjen gick faktiskt bra! Tror att man behöver vara lite
"snabbare i fingrarna" (alltså lätta snabbare) på henne, annars
blev hon lätt spänd, stark och bara sprang.

Björn sa att jag stundals blir lite bred i händerna
(vilket jag förstår för jag lägger typ ner händerna på manken)
men att det annars var bra och att hon är ju inte särskilt lätt att rida.
Jag tänkte bara: hehe, jag märkte det! ;O
Sa iaf till Björn sen att jag jätte gärna vill fortsätta rida på Enya ifall
att han inte visste det liksom ^^
Men han förstod det och sa bara att han behövde se Lady Lord på
våran lektion och då fick jag henne!

Lördag:
Idag hände det inte så mycket!
Jobbade på som vanligt och hjälpte till lite småtti cafeterian.
Sedan lite senare på kvällen var det USEK-möte som jag var
med på trots att jag inte är med i styrelsen, men tycker att
sånt är kul och jag tycker om att engagera mig i sådant, därför
tog jag på mig några uppgifter som att göra ett undersöknings-formulär
och köpa in lite grejer till en USEK-presentation som jag sedan ska göra
tillsammans med Tove!

Söndag:
Lastade och hopptränade Brownie idag igen, sista veckan nu innan
vi flyr iväg till Stora Ekeby Hoppet på en liten CR.
Gick superbra att lasta nu igen och jag hoppas verkligen att han
inte börjar krångla med det nu när det har gått så bra!

Hoppade bana idag men orkar inte skriva så mycket om det!
Gick väldigt bra, hoppade banan på ca 90cm - 1m så jag
tänkte slänga upp lite bilder här nedan!
(Vill också tacka Jenny för banan hon ritade åt mig! :D)

|
V


Han har fått så mycket bättre hoppteknik nu! :D


Hihi min häst har inga bakben! :O












Senare under dagen åkte vi sen för att fira min kusin som fyllt 11 år!
Hon fick pengar, ridstövlar, 2 stora foton av oss + ett par ridbyxor
som jag gav från Gabbi som hon växt ur! :)

Kommentarer
Postat av: linn

ASSSSSSSÅÅÅ NU JÄÄÄVLLLAAARR TAGGARRR VIIIIIIII

2011-09-06 @ 08:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0