Lektionen!

Fick Lady Lord idag igen, "yippiiiiie" tänkte jag... eller?
Nej inte riktigt, men precis innan vi skulle sitta upp så sa Björn
varför jag inte har ridit Enya nu på ett tag så det kändes skönt
att veta varför nu iaf! Sen är hon ju såklart inte min häst och
man kan inte räkna med att få rida på den då men snart är jag
förhoppningsvis tillbaka på henne igen! :)
vs

Vi var bara 6 st idag så det var skönt, stora ridhuset alldeles själva!
Det kändes faktiskt som att vi gjorde samma sak som jag gjorde med
den andra gruppen igår! Fast inga sidvärts-rörelser och inte lika
många övergångar.
Pigg som in i bomben var hon först men jag var fast i mina tankar
om att idag skulle det faktiskt gå bättre än förra gången!
Och det gjorde det! Jag fick t.o.m. driva henne massor framåt
utan att hon bara kutade iväg! Skritten gick bra, traven mestadels
bra men lite ostadig ibland och öppen.
Vi galopperade sedan i slutet oxå. Vänster galopp gick helt okej
men jag vart så sjukt glad över höger, hon var så grymt fin då!
Tog ett jämnt stöd i handen och la sig inte på allt för mycket
och var väldigt reglerbar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0