Tjuvlyssning!

Hejsan hejsan!
Shiiiiet vad många roliga människor jag har råkat lyssna på idag!
Den första var busschauffören imorse som sjöng den här WTF-låten
när den va på radion. xD
En annan var en liten kille som satt längst fram och terrade en annan
busschaufför när jag var påväg hem idag som frågade massa grejer
helt uppspelt om det fanns en buss som hette 999, 888, 777, 666, 555,
444, 333, 222, 111 eller 000! Busschauffören såg ju inte precis lika
glad och uppspelt ut som killen! :P
Sen var det också när jag skulle hem med den andra bussen som det
var ett litet gäng tjejer som satt och pratade om nått och sen så
plötsligt utbrast den ena:
"Asså jag har typ funderat ett tag. För asså jag undrar om man typ
skulle kunna gå till skolan i mjukisbyxor eller i en mjukisdress.
Fast om man går i mjukisdress så skulle man ju typ se ut som värsta
fjortisen! :O Jag skulle inte kunna gå ute på stan eller tyyyp sitta i
tunnelbanan med en mjukisdress för då skulle ju alla typ tro att jag
var en fjortis eller nått?" Typ, typ, typ.....?

Var i stallet idag också!
Skulle ta hand om Brownie och vara med på delmoment 3
i hästkunskap cupen. Mådde egentligen dåligt men jag mår
så mycket bättre av att vara i stallet ändå.

Jag red först ut med Mimmi & Acasia, det var väldigt mysigt.
Under själva uteritten så hade jag precis hoppat 2 stockar och
så hörs sen värsta braket när vi skulle gå, så hästarna typ flyger
och Brownie bjuder mig på värsta rodeo-turen! Jag flyger 20 meter
(okej nu överdrev jag, men högt iaf) upp i luften och landar sedan
i sadeln igen och så höll han på med sina "rygg-skjut" några gånger
till bara för att han tyckte att det var kul så jag klamrar mig fast
utan stigbyglar och jätte långa tyglar. ^^
Men satt kvar gjorde jag i alla fall! :D

Efter det kunde inte jag & Mimmi sluta garva.
Det såg säkert så jääääkla kul ut!! xD

Sedan var det delmoment 3 i hästkunskap cupen!
Delmomentet handlade om sadeln och tränsets delar + olika typer
av bett, sadlar och nosgrimmor, samt att kunna prova ut ett träns!
Det mesta kunde jag redan men det är ju jätte bra att vara med
och lyssna ändå! Fast jag lärde mig att det som stiglädret sitter fast
i heter stigläderkrampa, det var nått nytt för mig faktiskt! :)
Jag ritade sen åt Mimmi (till alla barn som var med)
ett A4 med massa olika bett på, haha skit fult!
Men det tyckte inte dem konstigt nog, fast huvudsaken är ju
egentligen att man ser vad det föreställer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0