Days will come, days will go!

Tidsbrist.se här känns det som!
Nej men man är ju i stallet hela dagarna och när man
inte är där så gör man väll läxor!
Lyckades iaf klämma in en dag, i onsdags, som jag och
min kompis Jennifer åkte till Solna Centrum för att glo lite! ^^
Hittade en tröja på h&m, en tjocktröja på gina (jätte mysig!)
och köpte även en kalender på akademibokhandeln!




Red igen i Ninas J5:a igår klockan 17.30!
Jag fick välja på Rififi eller Strong Taste så jag valde Rififi.

Vi red ut en runda i skogen först som vanligt nu efter betet med
deras pyttelilla grupp, dem är bara 6 st och igår var vi 4 st!

När vi sedan kom in i ridhuset så skulle vi träna på övergångar
väldigt mycket och att få hästarna mer engagerade och lyfta mer på bakbenen!
Sedan skulle vi värma upp dem lite till med sidvärts-rörelser längs långsidorna.
Och till sist lite fattningar. Hela tiden red vi självständigt på volt och fyrkant.

Det var jätte, jätte kul att rida på Rififi igen för det kändes som att det var 50 år
sedan jag red på henne sist. Och det gick så himla bra!
Nina sa att hon tyckte att det såg ut som att Rififi tyckte att det var kul och att
det gick mycket bra, hon såg fin ut! :D
Hon går ju mest nybörjarlektioner och då ser men ju inte riktigt vad hon kan
så det var jätte kul tyckte jag att hon kunde vara så fin, blev lite förvånad
över att det gick så bra faktiskt! ^^


Idag blir det ridning! Hoppas på att få rida Enya, det var så länge sen!

Ska också leda Brownie lite idag för han ska ta det lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0