Enyaaah!

Min ridlärare Björn var borta från lektionen så vi hade min gamla hopp-lärare Nina!
Jag red på Enya, typ som vanligt. :D
Vi red mest på volterna och försökte få hästarna lydiga och att de ska ta mera stöd på yttertygeln.
Hon hade bra bjudning emellanåt och tog väldigt bra stöd ibland, men det kändes inte riktigt som att jag fick igenom det jag sökte.
Jag red med heeeelt släta tyglar idag för att utmana mig själv. Jag är nämligen väldigt dålig på att hålla i tygeln så att jag bara släpper ut hästen, så jag rider med mina egna gummityglar för det tycker jag är lättare.
Men men, någon gång måste man lära sig! Det är på gång iaf... ;)

Jag har anmält mig till klubbens dressyrtävling som är den 29 januari, det blir en LB:1 för jag är "typ" uppklassad från LC, lääääskigt!
Hehe, jag är ju mera hoppmänniska, men det blir roligare och roligare att tävla dressyr.
Placering blir det nog inte iaf med tanke på grymt motstånd, men vi tävlar för oss själva och hoppas på ett godkänt resultat, om jag får Enya vill säga! :)


VGA-kamera, hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0