Tävla, tävla! :D

Red på Enya idag, som vanligt! :)
Gick rätt bra faktiskt, hon var riktigt pigg emellanåt och vi kunde "flasha" (mera schvung o.s.v.) lite mer än vanligt! :)
Vi övade på att länga stegen i alla gångarter och att kunna svänga med mer hjälp av vikten så att man rider rakt på medellinjen och sådant, lite programträning helt enkelt.

På söndag är det klubbtävling i dressyr på solna ridskola och jag och Enya ska debutera LB, lääääskigt!
Känns inte som att det kommer gå så himla bra, men jag nöjer mig om jag får typ 58%, det är målet iaf. ^^
Problemet är ju att hon blir sååååååhäääääär seg och då länger jag tygeln (idiotiskt av mig, yes I know) för att hon ska "gå framåt mera". Brukar inte bli så bra då....
Men vi har endast tävlat 2 gånger, LC, ena gången fick vi 64,64% och en annan fick vi 65,19% på.
Så jag får inte vara kvar i LC längre, fast det är lika bra att gå upp i klasserna nu för jag vill inte tävla LC i hela mitt liv. Jag vill komma någonstans med min ridning, det kommer ta tid, det är klart att jag vet. Men nu tar vi ett steg i rätt riktning hoppas jag, så nu taggar vi! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0