Upplands-Bro RF - Stora Ekeby

Igår så var jag och Brownie äntligen ute på våran första lokala tävling tillsammans, nämligen på Stora Ekeby som Upplands-Bro RF hade arrangerat! :D
När vi kom dit runt 08.30 så var det bara att börja lasta av Brownie
då han blir så nervis av att stå still.
Väl urlastad så var han jätte spänd och på tårna nästan hela tiden.
Medans jag gick och anmälde mig och gick banan så tog mamma,
Angelica och Emelie hand om Brownie.
Jag hade också räknat ut ordentligt när jag skulle börja
rida fram och hur länge + att jag räknade med några
omstarter till föregående ekipage!

Men....

Det var jätteknas med framridningen för att typ alla hoppade om,
så red tyvärr fram väldigt länge och han blev trött även fast jag
skrittade mycket. Tycker att det var ganska dumt att man fick göra
en omstart direkt istället för att bli placerade längst ner på listan
efter att alla har hoppat varsin gång.

Väl inne på banan var han lite smått tittig och lite seg.
Hade som sagt inget större mål än att bara komma runt.
Fick inte riktigt den galoppen jag ville ha så vi fick ett pet på
4:an och ett på 6:an. Båda hindrena gick i nerförsbacke så det var 
svårt att få fram och upp honom utan att han blev för lång.
Men på 4:an kom vi lite för nära (mitt fel) och på 6:an var det nästan 
bara rent slarv av honom, tyvärr. Men som kompensation så överhoppade
han verkligen på det sista hindret, nummer 7. Var inte riktigt beredd på
det, haha! Skönt att han försöker göra rätt för sig! ^^

Så det slutade på 8 fel men är sjuuuuuukt nöjd med honom för det är
ju första gången han är ute och han är ju trots allt ett fullblod! :D

Omstart blev jag såklart tillfrågad om men jag tvekade inte och
sa bara nej direkt, jag var nöjd med vad han lyckades prestera! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0